Afbeelding-contact

Vragen over je hypotheek?

Je adviseur weet er alles van. Soms kun je bij Obvion terecht.

FAQ Extra storten

Door extra geld te storten op de bankspaarrekening of de spaarhypotheekverzekering kun je de maandelijkse inleg verlagen.

Vraag je adviseur naar de fiscale en financiële gevolgen in jouw situatie als je een extra storting wilt doen.

Extra storten is gebonden aan fiscale grenzen. Dat heeft te maken met de bandbreedte.

Zodra je buiten de bandbreedte valt, ga je vermogensbelasting betalen over je opgebouwde vermogen. De bandbreedte is een regel opgesteld door de Belastingdienst en zorgt er voor dat je niet oneindig kunt blijven storten op je Spaarhypotheek. Hoeveel je kunt storten moet altijd berekend worden.

Je adviseur kan je er alles over vertellen.

    Je kunt per rekeningjaar een extra storting doen als dit binnen de fiscale bandbreedte past. Volg deze stappen om de extra storting te regelen.

    1. Vul het formulier ‘Melden extra storting’ in en stuur dit ondertekend terug naar info@obvion.nl. Vermeld jouw hypotheeknummer in het onderwerp van het e-mailbericht.
    2. Wij berekenen of de door jouw gewenste extra storting binnen de fiscale bandbreedte past. Je ontvangt van ons een betalingsinstructie en kunt de extra storting overmaken naar Obvion.

      Past de door jouw gewenste extra storting niet in de fiscale bandbreedte? Dan ontvang je van ons een berekening van de minimaal en maximaal mogelijk extra storting. We vragen je dan om een nieuw formulier ‘Melden extra storting’ volledig in te vullen, te ondertekenen en te retourneren naar info@obvion.nl.

      Nadat wij het nieuwe formulier hebben ontvangen, krijg je van ons de betalingsinstructie voor het overmaken van de extra storting naar Obvion.
    3. We verwerken de extra storting. Binnen drie weken ontvang je een schriftelijke bevestiging van de extra storting met daarin informatie over de nieuwe maandelijkse premie inleg en de ingangsdatum van deze nieuwe premie inleg.

    Je kunt een extra storting doen als dit binnen de fiscale bandbreedte past. Deze informatie vragen we op bij ASR. Houd er rekening mee dat de gemiddelde reactietermijn hierdoor ongeveer twee weken langer is. Volg deze stappen:

    1. Vul het Formulier melden extra storting ASR in en stuur dit ondertekend terug naar info@obvion.nl. Vermeld jouw hypotheeknummer in het onderwerp van het e-mailbericht.
    2. Wij vragen ASR of de gewenste extra storting binnen de fiscale bandbreedte past.
    3. ASR stuurt ons een offerte met daarin vermeld:
      -Het bedrag van de extra storting dat binnen de fiscale bandbreedte past -De nieuwe maandelijkse premie
    4. Je ontvangt van ons de offerte van ASR. Wij vragen je deze te ondertekenen en te retourneren naar info@obvion.nl. Vermeld jouw hypotheeknummer in het onderwerp van het e-mailbericht.

      Wij sturen de door jou ondertekende offerte terug naar ASR. Jij kunt dan de extra storting overmaken naar ASR zoals beschreven in de offerte.
    5. ASR verwerkt jouw extra storting als zij de extra storting én de ondertekende offerte hebben ontvangen. De premiewijziging zal ingaan per de eerste dag van de eerstvolgende maand na ontvangst van de extra storting én de ondertekende offerte.

      Je ontvangt binnen een aantal weken een gewijzigd polisblad van ASR.

      Je kunt één keer per 12 maanden een extra storting doen als dit binnen de fiscale bandbreedte past. Deze informatie vragen we op bij Interpolis. Houd er rekening mee dat de gemiddelde reactietermijn hierdoor ongeveer twee weken langer is. Volg deze stappen:

      1. Vul het mutatieformulier verzekering Interpolis in en stuur dit ondertekend terug naar info@obvion.nl. Vermeld jouw hypotheeknummer in het onderwerp van het e-mailbericht.

        Let op: Bij ‘Reden mutatie’ kies je voor de optie ‘Extra storting’. Het veld ‘Afkoop’ vul je dus niet in. Bij ‘Extra storting’ vul je de gewenste extra storting in.
      2. Wij vragen Interpolis of de gewenste extra storting binnen de fiscale bandbreedte past.
      3. Interpolis stuurt ons de berekening of jouw extra storting binnen de fiscale bandbreedte past. En vermeldt daarbij de nieuwe maandelijkse premie.
      4. Past de gewenste extra storting binnen de fiscale bandbreedte? Dan sturen wij jou de betalingsinstructie voor het overmaken van de extra storting naar Interpolis.

        Past de gewenste extra storting niet binnen de fiscale bandbreedte? Dan informeren we jou over de maximale extra storting. We vragen je dan om een nieuw mutatieformulier verzekering Interpolis volledig in te vullen, te ondertekenen en te retourneren naar info@obvion.nl.

        Nadat wij het nieuwe formulier hebben ontvangen, krijg je van ons de betalingsinstructie voor het overmaken van de extra storting naar Interpolis. Wij sturen het nieuwe formulier door naar Interpolis.
      5. Interpolis verwerkt jouw extra storting. De premiewijziging zal ingaan per de eerste dag van de eerstvolgende maand na ontvangst van de extra storting én het mutatieformulier.

        Je ontvangt binnen een aantal weken een gewijzigd polisblad van Interpolis.

        Wat in jouw situatie de beste optie is, bespreek je met je adviseur.

        Hij bespreekt de financiële en fiscale gevolgen met je, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

          Er zijn voor- en nadelen bij extra aflossen op je spaardeel en bij extra storten in je spaarpolis. Beide opties kunnen fiscale en financiële gevolgen hebben.

          Wil je direct meer weten over je persoonlijke situatie en de mogelijkheden van jouw spaarhypotheek? Neem dan contact op met je adviseur.

          Geen antwoord gevonden? Vraag het je adviseur!

          Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem dan contact op met jouw adviseur. Waarom niet met Obvion? Het wijzigen van je hypotheek kan fiscale en financiële gevolgen hebben, waar je nu misschien niet eens aan denkt. Wat op het eerste gezicht voordelig lijkt, hoeft niet per definitie gunstig voor jou uit te pakken. Jouw adviseur kan alles met je doornemen, het uitleggen en het voor je regelen.

          Via MijnObvion zie je wie jouw adviseur is. Log in en klik bovenin op ‘Mijn adviseur’. Je hebt dan de contactgegevens van jouw adviseur meteen bij de hand.

          Log in op MijnObvion

          Of zoek een adviseur