Afbeelding-contact

Vragen over je hypotheek?

Je adviseur weet er alles van. Soms kun je bij Obvion terecht.

FAQ Incasso maandbedrag

Dit zijn enkele veelgestelde vragen rondom de incasso van het maandbedrag.

In de maand die volgt op de maand waarin je de hypotheekakte bij de notaris hebt getekend, start de betaling van het maandbedrag. Dit maandbedrag incasseren wij automatisch van je IBAN-rekening op de één-na-laatste werkdag van de maand.

De eerste incasso kan hoger zijn
Je bent rente verschuldigd vanaf het moment dat wij het geld aan je notaris hebben betaald. Nadat de notaris ons heeft bevestigd dat de hypotheek is gepasseerd, regelen wij de incasso van dat rentebedrag.

Het lukt niet altijd om het rentebedrag te incasseren in de maand waarin de hypotheekakte is getekend. Bijvoorbeeld als dit aan het einde van de maand was. In dat geval incasseren we het rentebedrag samen met het eerste maandbedrag. Daardoor is die eerste incasso hoger dan het afgesproken maandbedrag.

Waaruit bestaat het maandbedrag
Het maandbedrag bestaat uit rente en, afhankelijk van de gekozen hypotheekvorm, aflossing.

Heb je een hypotheek waaraan een verzekering of een beleggingsrekening is gekoppeld? Dan betaal je de premie voor de verzekering maandelijks vooraf aan de betreffende verzekerings- of beleggingsmaatschappij.

Overzicht incassodatums 2019

Obvion incasseert het maandelijks hypotheekbedrag automatisch van je IBAN-rekeningnummer op de één na laatste werkdag van de maand.

Let op: Obvion voert een incasso-opdracht slechts éénmaal uit. Als de incasso niet lukt omdat er onvoldoende saldo op een rekening staat, kun je hierdoor een betalingsachterstand oplopen.

TIP Meld je aan voor Obvion Incasso Alert, een gratis sms-service. Dan ontvang je een sms-bericht drie dagen vóór de datum dat Obvion je hypotheekbedrag incasseert.

Overzicht incassodatums 2019

Nee, het is niet mogelijk om de incassodatum te wijzigen. Obvion incasseert het maandelijks hypotheekbedrag automatisch van je IBAN-rekeningnummer op de één na laatste werkdag van de maand.

Overzicht incassodatums 2019

TIP Meld je aan voor Obvion Incasso Alert, een gratis sms-service. Dan ontvang je een sms-bericht drie dagen vóór de datum dat Obvion je hypotheekbedrag incasseert.

Voor het wijzigen van je rekeningnummer hebben wij een door jou ingevulde en ondertekende machtiging voor automatische incasso nodig.

Gebruik een van deze formulieren om je machtiging door te geven:

Stuur je formulier naar Obvion.
Dat kan via e-mail info@obvion.nl

Of via post:
Obvion Hypotheken
Postbus 3005
6401 DM Heerlen

7 dagen na de mislukte incasso krijg je een brief van Obvion dat je een betalingsachterstand hebt. Als je vervolgens niet betaalt, ontvang je 7 dagen later weer een brief. Ongeveer een maand na het ontstaan van de betalingsachterstand bellen wij jou. Door snel contact met je op te nemen, helpen we je voorkomen dat de betalingsachterstand verder oploopt. Want we willen net als jij dat je in je woning kunt blijven wonen.


We bekijken samen wat er aan de hand is. En gaan op zoek naar een oplossing. Dat kan een betalingsregeling zijn of het gebruik van een van onze hulpmiddelen bij betalingsproblemen. Zoals bijvoorbeeld de Obvion Budgetplanner, TijdelijkeVerhuur of RenteParkeren.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem dan contact met ons op. We geven je geen advies, maar kunnen je wel helpen als je een algemene vraag hebt.

Je kunt je vraag ook per chat aan ons stellen! Hoe dit werkt? Als er een medewerker beschikbaar is, dan zie je rechtsonder aan de pagina een oranje blokje met ‘Vragen? Live Chat’. Klik hierop en dan opent het chatvenster. De rest wijst vanzelf.

We geven je geen advies, maar kunnen je wel helpen als je een algemene vraag hebt.

Bel ons via telefoonnummer 088 1470 200 (lokaal tarief).

De medewerkers van ons Service Centrum zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 tot 17:30 uur.

Vul hieronder je gegevens en vraag/ opmerking in, dan nemen wij daarna contact met jou op.

step 1