Afbeelding-financien-en-hypotheek

Samenwerken met Obvion?

Profiteer van services die het jou en je klanten makkelijker maken

iDIN bij Obvion – Waarom?

Misschien heb je nog niet gehoord over iDIN. iDIN is een veilige online identificatiemethode die door banken is ontwikkeld voor klanten. We leggen je graag meer uit over iDIN.

Let op! iDIN werkt op dit moment niet. Onze excuses voor het ongemak.

Met iDIN veilig en snel registreren op MijnObvion

Als je een account voor MijnObvion aanvraagt, hebben wij eenmalig een identificatie nodig. Zodat we er zeker van zijn dat jij toegang krijgt tot jouw eigen hypotheekgegevens. Met iDIN regel je dit online binnen 1-2 minuten. En daarna kun je snel aan de slag met MijnObvion.

iDIN: ontwikkeld door banken

iDIN is een identificatiemethode die door banken is ontwikkeld voor klanten. Het is veilig en betrouwbaar, gebaseerd op internetbankieren en maakt gebruik van dezelfde beveiligingstechniek.


Goed om te weten
 

Sinds de introductie in 2017 is iDIN al 
meer dan een miljoen keer gebruikt. iDIN is beschikbaar voor de volgende banken: ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, Regiobank, SNS en Triodos Bank.

Hoe gaat dat identificeren met iDIN?

  • Je logt in met je eigen inlogmiddel van je bank, zoals bijvoorbeeld de random reader, digipas of identifier. Je wordt daarna doorgeleid naar de beveiligde inlogpagina van je eigen bank.
  • Je ziet welke gegevens worden opgevraagd De bank geeft alleen persoonsgegevens door en deelt deze pas nadat jij akkoord hebt gegeven. Wij ontvangen géén andere gegevens.
  • iDIN verstuurt jouw gegevens versleuteld en is net zo veilig en betrouwbaar als internetbankieren.

Vraag nu MijnObvion aan

  • Ga naar MijnObvion en kies voor 'Aanvragen met iDIN'.
  • Op de volgende pagina volg je dan de stappen van je eigen bank waarmee je ons jouw identiteit bevestigt.
  • Vervolgens kom je op de pagina waar je een wachtwoord aanmaakt. En dan kun je MijnObvion meteen gebruiken!

MijnObvion aanvragen


Ondersteunt jouw bank geen iDIN? Kies dan voor ‘Aanvragen per post’. Vul je gegevens in en je ontvangt binnen 7-10 werkdagen een brief met een code. Deze code gebruik je vervolgens om je eenmalig te registreren. Daarna kun je MijnObvion gebruiken.

Veelgestelde vragen over iDIN

Wil je meer weten over iDIN? Kijk dan op de website idin.nl Hieronder vind je antwoord op enkele veelgestelde vragen.

iDIN is net zo veilig als internetbankieren.

iDIN maakt namelijk gebruik van dezelfde beveiligingstechniek als internetbankieren.

iDIN wordt op dit moment aangeboden door ING, Rabobank, SNS, ABN AMRO*, ASN Bank, RegioBank, en Triodos Bank.

Als je toegang hebt tot internetbankieren bij deze banken, kun je iDIN meteen gebruiken.

*Bij ABN AMRO kun je iDIN alleen gebruiken bij betaalrekeningen op één naam en niet bij gezamenlijke rekeningen.

De bank verstrekt alleen persoonsgegevens. Dat zijn één of meer van de volgende gegevens: voorletter(s), achternaam, woonadres, leeftijdsindicatie (18 jaar of ouder), geboortedatum, geslacht, e-mail of telefoonnummer.

De betreffende organisatie krijgt deze gegevens nadat jij als klant hiervoor opdracht hebt gegeven aan je bank.

iDIN staat voor iDentificeren en INloggen.

Je kunt je met iDIN namelijk online identificeren en je kunt ermee inloggen op de websites van bedrijven en instellingen.

Kun je niet inloggen met iDIN? Meld je dan bij jouw eigen bank. Wij kunnen je hiermee niet verder helpen. Dat komt doordat deze identificatiemethode door jouw bank beschikbaar is gesteld en wij hierin geen wijzigingen kunnen aanbrengen.

Tip: De persoonsgegevens bij je bank en bij Obvion moeten gelijk zijn aan elkaar. Heb je bijvoorbeeld de adreswijziging al doorgegeven?

Wil je MijnObvion  op een andere manier activeren? Vraag dan een account aan via post.

Meer veelgestelde vragen over MijnObvion