MijnObvion

Obvion vindt het advies van een onafhankelijk adviseur belangrijk. Maar we geloven ook dat je best een deel zelf kan doen, zeker als het gaat om het onderhouden van je hypotheek. Obvion helpt daar graag bij. Met MijnObvion. Daarmee heeft u altijd inzage in uw hypotheekgegevens.

MijnObvion is een beveiligde persoonlijke pagina waarop u uw hypotheekgegevens online kunt bekijken en wijzigen. U heeft dus altijd inzage in uw hypotheekgegevens. Op ieder moment dat het u uitkomt. Daarnaast vindt u er handige hulpmiddelen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf berekenen hoeveel u extra kunt aflossen. En welke gevolgen dit heeft voor uw maandbedrag. Wilt u de extra aflossing doorvoeren? Dan kunt u dat direct online doorgeven aan Obvion.

Heeft u een bouwrekening? Dan ziet u in MijnObvion onder andere het saldo van uw bouwrekening, de rentevergoeding en de bij- en afschrijvingen. Daarnaast kunt u de ontvangen rekeningen of bonnen eenvoudig declareren.

Mocht bovenstaande video niet verschijnen, klik dan op deze link (video opent in nieuw venster)

Vraag een MijnObvion account aan en ontdek de voordelen:

  • 24 uur per dag online inzicht in uw hypotheekgegevens
  • Eenvoudig uw persoonlijke gegevens beheren
  • Extra aflossen regelen
  • Bouwdeclaraties indienen
  • Rekenen met uw eigen hypotheekgegevens
  • Uw eigen hypotheekgegevens eenvoudig downloaden
  • Wijzigingen direct online regelen

Nieuwsgierig geworden naar MijnObvion? Vraag een activeringscode aan, zodat u kunt inloggen. Om toegang te krijgen tot MijnObvion, doorloopt u onderstaande stappen:

  • Ga naar mijnobvion en klik op ‘Ik wil een MijnObvion account’.
  • Op de nieuw geopende pagina vult u uw gegevens in om MijnObvion aan te vragen.
  • Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een brief met een activeringscode waarmee u zich eenmalig registreert.
  • Na het eenmalig registreren kunt u voortaan inloggen met uw opgegeven e-mailadres en wachtwoord.

Heeft u een vraag over MijnObvion of extra aflossen? Kijk dan eerst bij de antwoorden van de veel gestelde vragen of uw vraag er tussen staat. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met het Service Centrum van Obvion.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer
088 1470 200. Of stuur een e-mail naar info@obvion.nl.

Aanmelden en inloggen

Ik ben een nieuwe klant van Obvion. Wanneer kan ik mij aanmelden voor MijnObvion?

Nadat u de welkomstbrief van Obvion heeft ontvangen, kunt u zich aanmelden voor MijnObvion. De welkomstbrief ontvangt u meestal 1 week nadat uw hypotheek gepasseerd is bij de notaris. Dit is ook het moment dat uw hypotheekgegevens in onze systemen zijn verwerkt.

Waarom moet ik mij eerst aanmelden en krijg ik dan een activeringscode per brief?

U meldt zich aan voor MijnObvion door uw postcode, huisnummer en geboortedatum in te vullen. Dit is een unieke combinatie in onze administratie. En op dit adres krijgt u de activeringscode toegestuurd. Dit is om te voorkomen dat anderen uw activeringscode ontvangen en misbruik kunnen maken van uw gegevens.

Waarom krijg ik de melding dat mijn gegevens niet bekend zijn in het systeem?

Dit kan verschillende redenen hebben. U kunt het beste contact opnemen met het Service Centrum van Obvion. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer
088 1470 200. Of stuur een e-mail naar info@obvion.nl.

Ik heb geen mobiel nummer. Kan ik me nu aanmelden voor MijnObvion?

Nee, iedere keer als u op MijnObvion inlogt, ontvangt u een unieke inlogcode per sms. U heeft dus een mobiele telefoon nodig om toegang te krijgen tot MijnObvion.

Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?

Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam voor MijnObvion. Elke keer als u inlogt heeft u uw e-mailadres nodig.

Ik heb geen brief met de activeringscode voor MijnObvion niet ontvangen. Wat nu?

Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen u verder helpen. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer
088 1470 200. Of stuur een mail naar info@obvion.nl.

Ik heb geen inlogcode per sms ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Controleer of u uw telefoonnummer juist heeft ingevuld. Het opgegeven telefoonnummer mag alleen uit cijfers en een ‘+’ teken bestaan, bijvoorbeeld +31612345678.Vraag vervolgens een nieuwe inlogcode per sms aan door opnieuw in te loggen. Ontvangt u nog steeds geen inlogcode? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen u verder helpen. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Of stuur een mail naar info@obvion.nl.

Mijn account is geblokkeerd. Wat nu?

Als u uw wachtwoord vijf keer achter elkaar verkeerd intoetst, wordt uw account geblokkeerd. Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen u verder helpen. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Of stuur een mail naar info@obvion.nl.

MijnObvion toont een foutpagina. Hoe kan dat?

Mogelijk probeert u MijnObvion te openen via verschillende pagina’s. MijnObvion is zo goed mogelijk beveiligd tegen hackers. Daarom staat het systeem niet toe dat uw account via verschillende pagina’s wordt geopend. U krijgt dan een foutmelding. Sluit alle pagina’s en open MijnObvion opnieuw via één pagina.


Wijzigen van mijn accountgegevens

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanmaken?

Via MijnObvion kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

Ik wil mijn accountgegevens wijzigen. Hoe doe ik dat?

U kunt uw accountgegevens wijzigen nadat u bent ingelogd. Klik rechtsboven in het scherm op de knop ‘Mijn Account’. En vervolgens op ‘Mijn account wijzigen’. Wijzigt u uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer? Dan moet u de volgende keer inloggen met uw nieuwe gegevens.


Mijn hypotheekgegevens

Mijn contactgegevens op MijnObvion kloppen niet. Wat moet ik doen?

Via MijnObvion kunt u makkelijk contactgegevens inzien en wijzigen. Wijzigen kunt u via de pagina ‘Mijn gegevens’ direct aan ons doorgeven.

Ik zie de gegevens van mijn spaarhypotheek niet. Hoe kan dat?

MijnObvion toont alleen de gegevens die in onze eigen administratie staan. Gegevens van derde partijen zoals ASR en Interpolis kunnen wij dus helaas niet tonen. Alleen als u een bankspaarhypotheek heeft, kunnen we de gegevens in MijnObvion laten zien.


Bouwrekening

Vanaf wanneer kan ik declaraties via MijnObvion indienen?

U ontvangt van ons een welkomstbrief. Zodra u deze brief heeft ontvangen, kunt u een MijnObvion-account aanvragen.

In een aantal gevallen wordt er meteen een activeringscode naar u opgestuurd. Dan hoeft u uw account alleen nog maar te activeren.

Kan ik ook kassabonnen declareren?

Ook kassabonnen kunt u gewoon via MijnObvion declareren. In plaats van factuurnummer vult u ‘0’ in. De kassabon scant u in en stuurt u met de declaratie mee.

Wat moet ik doen als het bedrag van mijn laatste factuur hoger is dan het restantsaldo van mijn bouwrekening?

MijnObvion houdt rekening met het restantsaldo. Als het saldo van uw bouwrekening lager is dan uw factuur, betaalt Mijnobvion het laagste bedrag uit.

Vult u per ongeluk een te hoog bedrag in, dan past MijnObvion dit automatisch aan. U voegt de factuur gewoon bij de declaratie, zoals u dat altijd doet.

Hoe kan ik aangeven wat er moet gebeuren met het restbedrag van mijn bouwrekening?

Hiervoor is in MijnObvion nog geen mogelijkheid ingericht.

Om aan te geven wat met het restbedrag van de bouwrekening moet gebeuren (aflossen/uitbetalen), gebruikt u de 'Declaratielijst bouwrekening' op de pagina downloads formulieren.

Vanaf wanneer zijn de bij- en afschrijvingen van mijn bouwrekening zichtbaar?

MijnObvion toont alleen volledig verwerkte gegevens. Dat geldt ook voor de bouwrekening en de bij- en afschrijvingen hiervan. Bedragen in behandeling (zoals ingediende facturen en saldi) worden niet getoond.

Extra aflossen

Hoe lang duurt het tot mijn extra aflossing is verwerkt?

Wij beoordelen uw aanvraag en binnen zeven werkdagen ontvangt u van ons een schriftelijke reactie. In deze brief leest u wat de vervolgstappen zijn. Wacht dus eerst op onze brief, voordat u het extra aflosbedrag naar ons overmaakt.

Verwerkingstermijnen
Als wij het aflosbedrag hebben ontvangen, verwerken wij dit binnen enkele werkdagen in ons systeem. Maximaal twee weken na verwerking sturen wij u een ontvangstbevestiging van de aflossing.

Door de extra aflossing verandert ook uw maandtermijn. De maand na ontvangst en verwerking van het extra aflosbedrag wordt uw maandtermijn aangepast. U ontvangt een schriftelijke bevestiging van de nieuwe maandtermijn en de nieuwe schuldrest. Eventueel teveel betaalde rente verrekenen wij met de schuldrest van uw hypotheek.

Wanneer zijn de nieuwe gegevens na extra aflossen zichtbaar in MijnObvion?

De extra aflossing en de nieuwe maandtermijn zijn de eerstvolgende maand na verwerking van uw gegevens zichtbaar in MijnObvion.

Ik heb een ABP-hypotheek en ik kan geen extra aflossing doen via MijnObvion. Hoe kan dat?

MijnObvion is gebouwd op de voorwaarden van Obvion Hypotheken. U heeft een hypotheek die origineel door ABP verstrekt is. Obvion geeft via MijnObvion inzicht in uw hypotheekgegevens, maar u kunt niet online berekenen en rechtstreeks aan Obvion doorgeven.