Obvion helpt klanten bij het vinden van een baan

Hypotheekverstrekker Obvion wil klanten met een betalingsachterstand helpen bij het vinden van een baan en daarmee uitzicht geven op inkomen. Daarom introduceert de hypotheekverstrekker de Jobcoach. Klanten die buiten eigen toedoen hun baan zijn kwijtgeraakt en hierdoor ongewild betalingsproblemen hebben krijgen gratis de Jobcoach aangeboden.

Een steeds grotere groep Nederlanders is of raakt werkloos. Hoewel de economie licht herstel lijkt te vertonen, zitten nog altijd 700.000 mensen thuis zonder baan. Daardoor komen steeds meer mensen ongewild in een betalingsachterstand van hun hypotheek. En lopen daarmee het risico hun woning op termijn kwijt te raken.

“We willen zo veel mogelijk voorkomen dat in deze situaties mensen gedwongen hun huis moeten verkopen”, aldus Ronald Touwslager, Directievoorzitter Obvion. “Klanten vinden het soms lastig weer op de arbeidsmarkt te komen. Wij gaan ze daarbij helpen. Zodat ze financieel weer adem kunnen halen.”

Daarom biedt Obvion de Jobcoach voor klanten met betalingsachterstanden en zonder baan. De klant neemt deel aan een programma dat wordt ingericht en uitgevoerd door ManpowerGroup Solutions. Het programma duurt twee maanden en bestaat uit een tweetal workshops, een persoonlijk begeleidingsgesprek, een generiek arbeidsmarktonderzoek en twee sollicitatietrainingen.

Touwslager: “We streven ernaar om mensen gedurende de looptijd van hun hypotheek zo onbezorgd mogelijk te laten wonen. Ook als het even tegenzit. Maar dan wel op een verantwoorde manier. En in samenspel met de adviseur.”

De eerste klanten zijn in maart 2015 gestart. Obvion heeft ervoor gekozen om in eerste instantie een pilot met een selecte groep klanten te organiseren. Na afloop van de pilot, in mei 2015, wordt bekeken of de Jobcoach definitief wordt toegevoegd aan het pakket ontzorgende diensten. TijdelijkeVerhuur, RenteParkeren, Budgetplanner en Restyling zijn de andere ontzorgende diensten van Obvion.