Afbeelding-waarom-obvion

Obvion Hypotheken

Wij kijken vérder, want vaak is er meer mogelijk dan je denkt.

Lisanne - Stagiaire communicatie

Lisanne

Lisanne (23) doet haar afstudeerstage bij de communicatie afdeling van Obvion. Al vier maanden lang stapt deze vrolijke Eindhovense studente commerciële economie dagelijks in de trein naar Heerlen. Hoe haar dit afgaat en wat ze nu van Obvion vindt, lees je in dit mini-interview. Lees mee!

“In mijn zoektocht naar een geschikte stageplek, passeerden verschillende bedrijven de revue. Net als bij een banenjacht, focus ik me hierbij niet op de branche. Maar kijk ik echt naar het bedrijf. Is het inspirerend? Maakt de omgeving mij vrolijk? En kan ík een verschil maken? Want ik wil graag iets kunnen bijdragen en betekenen voor het bedrijf. Via mijn netwerk kwam ik bij Obvion uit en ik zag een goede match. Vooral door de sterke klantgerichtheid en groeiende markt: daar zag ik uitdagingen!”

Nu ze al enige tijd rondloopt bij Obvion kan ze beamen dat haar eerste indruk van Obvion klopte. “De klant staat hier steeds meer voorop. Ik vind het vooral leuk om van dichtbij mee te maken welke bewegingen daar dan bij horen. Het bereikbaar maken van een hypotheek voor flexwerkers vind ik hier een mooi voorbeeld van”. Maar er is nog een -zoals Lisanne zelf zegt- ‘groot goed’ in haar beeldvorming over Obvion: de Obvionners.

Ongrijpbaar goed

“Dit is lastig te omschrijven want het is niet iets tastbaars, meer een gevoel wat je ervaart als je door de gangen loopt. Het klinkt cliché, maar er werkt hier echt een betrokken club mensen die ambitieus en gedreven aan de slag gaan om een hoger niveau te bereiken. Dat werkt aanstekelijk. Waar het vandaan komt, weet ik niet. Maar er lijkt wat in de lucht te zitten. Het zorgt voor een goede werksfeer en maakt Obvion uniek”.

Nu het einde van de stage in zicht komt, kijkt Lisanne ook alvast naar potentiële werkgevers. Hierbij let ze vooral op doorgroeimogelijkheden. “Ik vind het belangrijk dat een bedrijf daar waarde aan hecht. Maar ook aan het up to date blijven. De markt verandert tegenwoordig in een rap tempo. Je zult als bedrijf echt bij moeten blijven. Vooruit gaan, meegroeien met de maatschappij of de consument. Dat zie ik bij Obvion wel terug komen. Mijn communicatie collega’s gaan bijvoorbeeld geregeld naar events of volgen cursussen om zichzelf (en indirect ook de afdeling) nog beter te maken. Vooral het stimuleren om out of the box te denken is hierbij volgens Lisanne sterk. “Even een stukje afstand nemen en buiten de standaard paden treden. Zo was er bijvoorbeeld een inspiratiedag op de designbeurs in Eindhoven. Niet direct iets waar je aan denkt bij hypotheken, maar het werkte wel”.

Nieuwsgierig naar de ervaringen van onze klanten?

Bekijk de rubriek 'Obvion Ontmoet'