Hypotheekadvies

Hypotheekadvies

Laat je adviseren over een hypotheek die bij je past.

Maatwerk en ontzorgen

Jeroen Bastiaans is eigenaar van De Hypotheekshop in Eindhoven West. Samen met zijn team levert hij een uitgebreid pakket aan financiële diensten met als doel: klanten ontzorgen. Hoe ziet hij de rol van onafhankelijk adviseur?

Rol van adviseur

Jeroen: “Een hypotheek is één van de belangrijkste financiële beslissingen in je leven. Die moet net als de woning helemaal bij je passen. Vooral omdat een hypotheek over een hele lange periode gaat. Het is belangrijk om op het moment van afsluiten de juiste keuze te maken.

Veel mensen hebben precies uitgezocht wat ze willen voordat ze bij ons komen. Toch gaat het merendeel twijfelen tijdens het eerste, oriënterende hypotheekgesprek. Dat komt omdat wij ze inzicht geven in allerlei andere variabelen die meespelen bij een hypotheek. Zaken waar ze zelf nog niet aan hadden gedacht of het bestaan niet van wisten.”

De rol van onafhankelijk adviseur ligt volgens Jeroen precies op dit vlak. “Een hypotheek is een complex product. Wij beschikken over de opleiding en kennis om deze materie begrijpelijk en inzichtelijk te maken voor de klant. Persoonlijk contact is daarbij heel belangrijk. Als ik niet weet wat er speelt en wat iemands wensen precies zijn, kan ik geen advies op maat geven.”

Meer dan alleen rente

Veel mensen leggen de focus op de rentestand en wat ze maximaal kunnen lenen. “Welke hypotheek het beste bij je past, hangt echter van veel meer uitgangspunten af. Zoals bijvoorbeeld de geldigheidsduur van een offerte, de lengte van een rentevaste periode, de looptijd van een hypotheek of de manier van terugbetalen.”

De Hypotheekshop vergelijkt een groot aantal hypotheken van verschillende aanbieders met elkaar. “We beoordelen ze op de aspecten die voor de klant belangrijk zijn. Daarbij kijken we niet alleen naar de huidige situatie maar ook naar de toekomst. Want het is belangrijk om nu al te weten welke mogelijkheden je later hebt bij bijvoorbeeld een verhuizing of echtscheiding.”

Manier van werken

Tijdens een eerste kennismakingsgesprek maakt een onafhankelijk adviseur een globale inventarisatie van je persoonlijke en financiële situatie, wensen en toekomstplannen. Zo’n eerste, oriënterend hypotheekgesprek is meestal kosteloos. Zo ook bij De Hypotheekshop.

Jeroen: “Natuurlijk bespreken wij de onderwerpen die aan de orde moeten komen. Zoals het hoort. Maar wij vinden het minstens zo belangrijk dat mensen een goed gevoel bij ons krijgen en weten dat wij voor ze door het vuur gaan. Ook dat wordt duidelijk in een eerste gesprek.”

Afhankelijk van de behoefte en complexiteit volgen er na het eerste gesprek gemiddeld twee tot vijf vervolggesprekken. “Hoe weinig of veel we iemand zien maakt niet uit: je bent bij ons een persoon en geen nummer. We hebben korte lijnen en nog kortere wachttijden omdat de klant vaak een dringende behoefte heeft aan antwoorden. Die behoefte proberen wij altijd te vervullen.”

Onderhoud: APK

Er zijn talloze veranderingen in je leven te bedenken die van invloed zijn op je financiële situatie en hypotheek. Daarom is Jeroen er met zijn team ook tijdens de looptijd van een hypotheek voor zijn klanten. Als ze dat zelf willen natuurlijk.

“Om de drempel laag te houden, werken we met een soort APK voor onderhoud. Voor een vast tarief per maand. Veel klanten vinden dat prettig: geen hoge uurtarieven en geen verrassingen.

Vaak wordt er voorbij gegaan aan zaken die in de toekomst kunnen gebeuren. Dingen die heel arbeidsintensief kunnen zijn maar ook fiscale consequenties kunnen hebben. Dat zorgt voor onrust bij de klant. Wij houden de zaken voor hem in de gaten. Proactief. Daarnaast kan de klant ons altijd bellen. We zijn graag vraagbaak voor alle mogelijke financiële vraagstukken!”