Veelgestelde vragen over MijnObvion

Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden over MijnObvion. We hebben ze per onderwerp gebundeld.

Aanvragen

Nadat je de welkomstbrief van Obvion hebt ontvangen, kun je je aanmelden voor MijnObvion. Want op dat moment zijn je hypotheekgegevens in onze systemen verwerkt. Je ontvangt de welkomstbrief meestal een week nadat je hypotheek is gepasseerd bij de notaris

Een account voor MijnObvion kun je binnen 10 minuten online aanvragen door deze 3 stappen te volgen:

  1. Open de MijnObvion-aanvraagpagina en kies voor ‘Aanvragen met iDIN'
    iDIN is een veilige en vertrouwde identificatiemethode die door de meeste banken wordt gebruikt voor de identificatie van klanten. Uiteraard hebben wij geen inzicht in je bankgegevens. iDIN controleert via jouw bank of jij het bent. We hebben meer informatie over iDIN voor je op een rij gezet.
  2. Op de volgende pagina volg je dan de stappen van je eigen bank waarmee je ons jouw identiteit bevestigt.
  3. Vervolgens kom je op de pagina waar je een wachtwoord aanmaakt. En dan kun je MijnObvion meteen gebruiken!

Je hebt gekozen voor het aanvragen van een account per post, misschien omdat jouw bank aanvragen via iDIN niet ondersteunt.

Dat betekent dat je account voor MijnObvion aanvraagt door je postcode, huisnummer en geboortedatum in te vullen. Dit is een unieke combinatie in onze administratie. En op dit adres krijg je de activeringscode toegestuurd. Dit is om te voorkomen dat anderen je activeringscode ontvangen en misbruik kunnen maken van jouw gegevens.

Je ontvangt de activeringscode binnen 2 - 4 werkdagen na het aanvragen ervan.

Nee, iedere keer als je op MijnObvion inlogt, ontvang je een unieke inlogcode per sms. Je heb dus een mobiele telefoon nodig om toegang te krijgen tot MijnObvion.

Je e-mailadres is tevens je gebruikersnaam voor MijnObvion.

Elke keer als je inlogt, heb je je e-mailadres nodig.

Kun je niet inloggen met iDIN? Meld je dan bij jouw eigen bank. Wij kunnen je hiermee niet verder helpen. Dat komt doordat deze identificatiemethode door jouw bank beschikbaar is gesteld en wij hierin geen wijzigingen kunnen aanbrengen.

Tip: De persoonsgegevens bij je bank en bij Obvion moeten gelijk zijn aan elkaar. Heb je bijvoorbeeld de adreswijziging al doorgegeven?

Wil je MijnObvion  op een andere manier activeren? Vraag dan een account aan via post.

Meer veelgestelde vragen over MijnObvion

Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Activeren

Enkele tips voor succesvol activeren:

  • Denk aan het gebruik van hoofdletters en cijfers als je de activeringscode invult
  • De persoon aan wie de brief met activeringscode is geadresseerd, moet zijn gegevens activeren.

Lukt het activeren nog niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Controleer of je je telefoonnummer juist hebt ingevuld. Het opgegeven telefoonnummer mag alleen uit cijfers en een ‘+’ teken bestaan, bijvoorbeeld +31612345678. Vraag vervolgens een nieuwe inlogcode per sms aan door opnieuw de gegevens bij het activeren in te vullen.

Ontvang je nog steeds geen inlogcode? Neem dan contact op met de medewerkers van ons Service Centrum via telefoonnummer 088 1470 200. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur.

Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200.

Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Inloggen

Kloppen je gebruikersnaam en wachtwoord? Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt doorgegeven.

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je via MijnObvion een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

Lukt het inloggen nog niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt doorgegeven.

    Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

    Je kunt inloggen met je oude e-mailadres. Nadat je bent ingelogd, ga je naar ‘Ingelogd – Accountgegevens’. Wijzig hier je e-mailadres. Hierna kun je inloggen met je nieuwe e-mailadres.

    Lukt het inloggen met het nieuwe e-mailadres toch niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

    Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

    Je zult je nieuwe telefoonnummer moeten toevoegen aan MijnObvion.

    • Heb je het oude telefoonnummer nog in je bezit? Log dan in met dit oude telefoonnummer. Klik dan op ‘Ingelogd –> Accountgegevens’. Vervolgens kun je hier je telefoonnummer zelf wijzigen.
    • Heb je het oude telefoonnummer niet meer in je bezit? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen door je account te resetten. Dat betekent dat jij na 2 werkdagen zelf een nieuw MijnObvion account kunt aanmaken.
      Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

    Als je je wachtwoord vijf keer achter elkaar verkeerd intoetst, wordt je account geblokkeerd. Je kunt je account meteen zelf deblokkeren via MijnObvion. Je hoeft alleen de instructies via de schermen van MijnObvion te volgen.

    Dan ontvang je via sms een nieuwe activatiecode die je direct gebruikt. Waarna je weer toegang tot je account hebt.

    Wijzigen accountgegevens

    Je kunt je accountgegevens wijzigen nadat je bent ingelogd. Klik rechtsboven op het pijltje naast 'Ingelogd'. En vervolgens op ‘Mijn Account’. Daarna kun je zelf de gegevens wijzigen.

    Vergeet je bij een volgend bezoek niet om met je nieuwe gegevens in te loggen?

    Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

    Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt doorgegeven.

      Bouwdepot

      Zodra je een MIjnObvion account hebt, kun je je declaraties via MijnObvion indienen.

      Ja, ook kassabonnen kun je gewoon via MijnObvion declareren. Dat doe je door in het onderdeel 'Mijn bouwdepot' de knop 'Declaratie indienen' te gebruiken.

      MijnObvion houdt rekening met het restantsaldo. Als het saldo van je bouwdepot lager is dan je factuur, betaalt Obvion slechts het bedrag van het restantsaldo uit.

      Vul je per ongeluk een te hoog bedrag in, dan past Obvion dit automatisch aan. Je voegt de factuur gewoon bij de declaratie, zoals je dat altijd doet.

      Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als je denkt dat het saldo van je bouwdepot niet klopt. Zij kunnen je verder helpen.

      Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als het je niet lukt om een declaratie in te dienen. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        MijnObvion toont alleen volledig verwerkte gegevens. Dat geldt ook voor de gegevens m.b.t. de bouwrekening en de bij- en afschrijvingen hiervan. Bedragen in behandeling (zoals ingediende facturen en saldi) worden niet getoond.

        Een dag na betaling van de factuur, is deze te zien in het mutatieoverzicht van MijnObvion.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als je geen af- en bijschrijvingen ziet. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Als je een factuur hebt ingediend, sturen we automatisch een bericht naar jouw berichtenbox op MijnObvion.

        Zo kun je altijd terug kijken welke facturen je hebt ingediend.

        Extra aflossen

        Op de pagina 'Reactietermijnen' kun je zien hoe lang de gemiddelde reactietermijn is.

        Onze reactie is in de vorm van een brief waarin ook de vervolgstappen staan. Wacht deze eerst even af voordat je het extra aflosbedrag aan ons overmaakt.

        • Je ontvangt van ons een brief waarin staat hoe je de extra aflossing kunt betalen. Ook staat in deze brief vermeld of je een boete (vergoeding) moet betalen en hoe hoog deze is.
        • Nadat we je extra aflossing hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging per post.
        • Dan gaan we je extra aflossing verwerken.
        • Je nieuwe maandbedrag verandert nog niet meteen. Geen zorgen, we vergoeden rente vanaf de ontvangstdatum van de extra aflossing tot het einde van de betreffende maand. Deze rentevergoeding verrekenen we automatisch met de schuldrest van het leningdeel waarop je extra aflost.
        • Nadat we je extra aflossing hebben verwerkt, krijg je een brief waarin je nieuwe maandbedrag en de ingangsdatum staan.

        De extra aflossing en de nieuwe maandtermijn zijn de eerstvolgende maand na verwerking van je gegevens zichtbaar in MijnObvion.

        Soms is betaling via iDEAL niet mogelijk omdat je:

        • een ABP-Hypotheek hebt.
        • meer dan je boetevrije aflossingsbedrag wilt overmaken.
        • op een (bank)spaarhypotheek wilt aflossen.
        • op twee of meer leningdelen tegelijk wilt aflossen.
        • meer dan de standaard betaallimiet van iDEAL (€ 50.000) wilt aflossen. Let op: sommige banken hanteren een lagere betaallimiet dan iDEAL. In MijnObvion krijg je dan de melding ‘Technische fout’. In dat geval moet je zelf met je bank contact opnemen om de betaallimiet aan te passen.

        Lukt de iDEAL betaling niet, dan kun je jouw verzoek toch gewoon via MijnObvion indienen. Wij nemen het dan in behandeling. Je ontvangt van ons een brief waarin staat hoe je de extra aflossing kunt betalen. Ook staat in deze brief vermeld of je een boete (vergoeding) moet betalen en hoe hoog deze is.

        In dit overzicht zie je de gemiddelde reactietermijn.

        Overige vragen

        MijnObvion toont alleen de gegevens die in onze eigen administratie staan. Gegevens van derde partijen kunnen wij dus helaas niet tonen. Alleen als je een bankspaarhypotheek hebt, kunnen we de gegevens in MijnObvion tonen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.