Veelgestelde vragen over MijnObvion

Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden over MijnObvion. We hebben ze per onderwerp gebundeld.

Aanvragen

Nadat je de welkomstbrief van Obvion hebt ontvangen, kun je je aanmelden voor MijnObvion. De welkomstbrief ontvang je meestal 1 week nadat je hypotheek gepasseerd is bij de notaris. Dit is ook het moment dat je hypotheekgegevens in onze systemen zijn verwerkt.

Je meldt je aan voor MijnObvion door je postcode, huisnummer en geboortedatum in te vullen. Dit is een unieke combinatie in onze administratie. En op dit adres krijg je de activeringscode toegestuurd. Dit is om te voorkomen dat anderen je activeringscode ontvangen en misbruik kunnen maken van jouw gegevens.

Je ontvangt de activeringscode binnen 5 werkdagen na het aanvragen ervan.

Nee, iedere keer als je op MijnObvion inlogt, ontvang je een unieke inlogcode per sms. Je heb dus een mobiele telefoon nodig om toegang te krijgen tot MijnObvion.

Je e-mailadres is je gebruikersnaam voor MijnObvion. Elke keer als je inlogt, heb je je e-mailadres nodig.

Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Activeren

Enkele tips voor succesvol activeren:

  • Denk aan het gebruik van hoofdletters en cijfers als je de activeringscode invult
  • De persoon aan wie de brief met activeringscode is geadresseerd, moet zijn gegevens activeren.

Lukt het activeren nog niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Controleer of je je telefoonnummer juist hebt ingevuld. Het opgegeven telefoonnummer mag alleen uit cijfers en een ‘+’ teken bestaan, bijvoorbeeld +31612345678. Vraag vervolgens een nieuwe inlogcode per sms aan door opnieuw de gegevens bij het activeren in te vullen.

Ontvang je nog steeds geen inlogcode? Neem dan contact op met de medewerkers van ons Service Centrum via telefoonnummer 088 1470 200. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur.

Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200.

Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Inloggen

Kloppen je gebruikersnaam en wachtwoord? Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt doorgegeven.

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je via MijnObvion een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

Lukt het inloggen nog niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt doorgegeven.

    Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

    Je kunt inloggen met je oude e-mailadres. Nadat je bent ingelogd, ga je naar ‘Ingelogd – Accountgegevens’. Wijzig hier je e-mailadres. Hierna kun je inloggen met je nieuwe e-mailadres.

    Lukt het inloggen met het nieuwe e-mailadres toch niet? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

    Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

    Je zult je nieuwe telefoonnummer moeten toevoegen aan MijnObvion.

    • Heb je het oude telefoonnummer nog in je bezit? Dan kun je het telefoonnummer zelf wijzigen via ‘Ingelogd – Accountgegevens’.
    • Heb je het oude telefoonnummer niet meer in je bezit? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen. Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

    Als je je wachtwoord vijf keer achter elkaar verkeerd intoetst, wordt je account geblokkeerd. Je kunt je account meteen zelf deblokkeren via MijnObvion. Je hoeft alleen de instructies via de schermen van MijnObvion te volgen.

    Dan ontvang je via sms een nieuwe activatiecode die je direct gebruikt. Waarna je weer toegang tot je account hebt.

    Wijzigen accountgegevens

    Je kunt je accountgegevens wijzigen nadat je bent ingelogd. Klik rechtsboven op het pijltje naast 'Ingelogd'. En vervolgens op ‘Mijn Account’. Daarna kun je zelf de gegevens wijzigen.

    Vergeet je bij een volgend bezoek niet om met je nieuwe gegevens in te loggen?

    Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’.

    Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt doorgegeven.

      Bouwdepot

      Zodra je een MIjnObvion account hebt, kun je je declaraties via MijnObvion indienen.

      Ja, ook kassabonnen kun je gewoon via MijnObvion declareren. Dat doe je door in het onderdeel 'Mijn bouwdepot' de knop 'Declaratie indienen' te gebruiken.

      MijnObvion houdt rekening met het restantsaldo. Als het saldo van je bouwdepot lager is dan je factuur, betaalt Obvion slechts het bedrag van het restantsaldo uit.

      Vul je per ongeluk een te hoog bedrag in, dan past Obvion dit automatisch aan. Je voegt de factuur gewoon bij de declaratie, zoals je dat altijd doet.

      Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als je denkt dat het saldo van je bouwdepot niet klopt. Zij kunnen je verder helpen.

      Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als het je niet lukt om een declaratie in te dienen. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        MijnObvion toont alleen volledig verwerkte gegevens. Dat geldt ook voor de gegevens m.b.t. de bouwrekening en de bij- en afschrijvingen hiervan. Bedragen in behandeling (zoals ingediende facturen en saldi) worden niet getoond.

        Een dag na betaling van de factuur, is deze te zien in het mutatieoverzicht van MijnObvion.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion als je geen af- en bijschrijvingen ziet. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Als je een factuur hebt ingediend, sturen we automatisch een bericht naar jouw berichtenbox op MijnObvion.

        Zo kun je altijd terug kijken welke facturen je hebt ingediend.

        Extra aflossen

        Onze actuele reactietermijnen vind je in dit overzicht. Onze reactie is in de vorm van een brief waarin ook de vervolgstappen staan. Wacht deze eerst even af voordat je het extra aflosbedrag aan ons overmaakt.

        Vervolgcommunicatie

        Daarna krijg je nog twee keer bericht van ons:

        • Om te melden dat de aflossing is ontvangen (maximaal twee weken na verwerking door ons)
        • Om de nieuwe maandtermijn en de nieuwe resterende hypotheekschuld door te geven. Deze aanpassing voeren we een maand na ontvangst en verwerking van het extra aflosbedrag door. Eventueel teveel betaalde rente verrekenen wij met de schuldrest van je hypotheek.

        Lees meer over de mogelijkheden van extra aflossen

        De extra aflossing en de nieuwe maandtermijn zijn de eerstvolgende maand na verwerking van je gegevens zichtbaar in MijnObvion.

        Soms is betaling via iDEAL niet mogelijk omdat je:

        • meer dan je boetevrije aflossingsbedrag wilt overmaken.
        • op een (bank)spaarhypotheek wilt aflossen.
        • op twee of meer leningdelen tegelijk wilt aflossen.
        • een ABP-Hypotheek hebt.
        • meer dan de standaard betaallimiet van iDEAL (€ 50.000) wilt aflossen. Let op: sommige banken hanteren een lagere betaallimiet dan iDEAL. In MijnObvion krijg je dan de melding ‘Technische fout’. In dat geval moet je zelf met je bank contact opnemen om de betaallimiet aan te passen.

        Lukt de iDEAL betaling niet, volg dan het Stappenplan extra aflossen. Wellicht kun je de extra aflossing toch overmaken. Je kunt jouw verzoek ook via MijnObvion indienen, dan nemen wij het in behandeling. In dit overzicht zie je de gemiddelde verwerkingstijd.

        Overige vragen

        MijnObvion toont alleen de gegevens die in onze eigen administratie staan. Gegevens van derde partijen kunnen wij dus helaas niet tonen. Alleen als je een bankspaarhypotheek hebt, kunnen we de gegevens in MijnObvion tonen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.

        Neem contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.

        Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Je kunt ook op een andere manier contact met ons opnemen.