Waarom lukt extra aflossen via iDEAL betaling niet?

Soms is betaling via iDEAL niet mogelijk omdat je:

  • een ABP-Hypotheek hebt.
  • meer dan je boetevrije aflossingsbedrag wilt overmaken.
  • op een (bank)spaarhypotheek wilt aflossen.
  • op twee of meer leningdelen tegelijk wilt aflossen.
  • meer dan de standaard betaallimiet van iDEAL (€ 50.000) wilt aflossen. Let op: sommige banken hanteren een lagere betaallimiet dan iDEAL. In MijnObvion krijg je dan de melding ‘Technische fout’. In dat geval moet je zelf met je bank contact opnemen om de betaallimiet aan te passen.

Lukt de iDEAL betaling niet, dan kun je jouw verzoek toch gewoon via MijnObvion indienen. Wij nemen het dan in behandeling. Je ontvangt van ons een brief waarin staat hoe je de extra aflossing kunt betalen. Ook staat in deze brief vermeld of je een boete (vergoeding) moet betalen en hoe hoog deze is.

In dit overzicht zie je de gemiddelde reactietermijn.