Waarom lukt extra aflossen via iDEAL betaling niet?

Soms is betaling via iDEAL niet mogelijk omdat je:

  • meer dan je boetevrije aflossingsbedrag wilt overmaken.
  • op een (bank)spaarhypotheek wilt aflossen.
  • op twee of meer leningdelen tegelijk wilt aflossen.
  • een ABP-Hypotheek hebt.
  • meer dan de standaard betaallimiet van iDEAL (€ 50.000) wilt aflossen. Let op: sommige banken hanteren een lagere betaallimiet dan iDEAL. In MijnObvion krijg je dan de melding ‘Technische fout’. In dat geval moet je zelf met je bank contact opnemen om de betaallimiet aan te passen.

Lukt de iDEAL betaling niet, volg dan het Stappenplan extra aflossen. Wellicht kun je de extra aflossing toch overmaken. Je kunt jouw verzoek ook via MijnObvion indienen, dan nemen wij het in behandeling. In dit overzicht zie je de gemiddelde verwerkingstijd.