
Obvion Hypotheken
Over Obvion
Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden over MijnObvion. We hebben ze per onderwerp gebundeld.
Aanmelden en inloggen
Mogelijk probeer je MijnObvion te openen via verschillende pagina’s. MijnObvion is zo goed mogelijk beveiligd tegen hackers. Daarom staat het systeem niet toe dat je account via verschillende pagina’s wordt geopend. Je krijgt dan een foutmelding. Sluit alle pagina’s en open MijnObvion opnieuw via één pagina. Kun je vervolgens nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 19:00 uur via telefoonnummer 088 1470 200. Of stuur een mail naar info@obvion.nl.
Als je je wachtwoord vijf keer achter elkaar verkeerd intoetst, wordt je account geblokkeerd. Je kunt je account meteen zelf deblokkeren via MijnObvion. Je hoeft alleen de instructies via de schermen van MijnObvion te volgen.
Dan ontvang je via sms een nieuwe activatiecode die je direct gebruikt. Waarna je weer toegang tot je account hebt.
Controleer of je je telefoonnummer juist hebt ingevuld. Het opgegeven telefoonnummer mag alleen uit cijfers en een ‘+’ teken bestaan, bijvoorbeeld +31612345678. Vraag vervolgens een nieuwe inlogcode per sms aan door opnieuw de gegevens bij het activeren in te vullen.
Ontvang je nog steeds geen inlogcode? Neem dan contact op met de medewerkers van ons Service Centrum via telefoonnummer 088 1470 200. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur.
Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200. .
Je e-mailadres is nodig omdat we je vanuit MijnObvion berichten sturen.
Nee dat kan niet. Iedere keer als je op MijnObvion inlogt, ontvang je een unieke inlogcode per sms.
Je hebt dus een mobiele telefoon nodig om toegang te krijgen tot MijnObvion.
Je ontvangt een activeringscode per brief als je hebt gekozen voor het aanvragen van een account per post. Misschien omdat jouw bank aanvragen via iDIN niet ondersteunt.
Dat betekent dat je account voor MijnObvion aanvraagt door je postcode, huisnummer en geboortedatum in te vullen. Dit is een unieke combinatie in onze administratie. En op dit adres krijg je de activeringscode toegestuurd. Dit is om te voorkomen dat anderen je activeringscode ontvangen en misbruik kunnen maken van jouw gegevens.
Je ontvangt de activeringscode binnen 3 - 5 werkdagen na het aanvragen ervan.
Wijzigen van mijn accountgegevens in MijnObvion
Je kunt je accountgegevens wijzigen nadat je bent ingelogd. Klik rechtsboven op het pijltje naast 'Ingelogd'. En vervolgens op ‘Mijn Account’. Daarna kun je zelf de gegevens wijzigen.
Vergeet je bij een volgend bezoek niet om met je nieuwe gegevens in te loggen?
Via MijnObvion kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.
Klik hiervoor op het inlogscherm op de optie ‘wachtwoord vergeten?’
Mijn hypotheekgegevens
MijnObvion toont alleen de gegevens die in onze eigen administratie staan. Gegevens van derde partijen kunnen wij dus helaas niet tonen.
Alleen als je een bankspaarhypotheek hebt, kunnen we de gegevens in MijnObvion tonen.
Bouwdepot
Ja, ook kassabonnen kun je gewoon via MijnObvion declareren. Dat doe je door in het onderdeel 'Mijn bouwdepot' de knop 'Declaratie indienen' te gebruiken.
MijnObvion houdt rekening met het restantsaldo. Als het saldo van je bouwdepot lager is dan je factuur, betaalt Obvion slechts het bedrag van het restantsaldo uit.
Vul je per ongeluk een te hoog bedrag in, dan past Obvion dit automatisch aan. Je voegt de factuur gewoon bij de declaratie, zoals je dat altijd doet.
Via MijnObvion (Mijn situatie > Bouwdepot) zie je meteen wat de status is van de door jou ingediende declaraties. Ook kun je zien welke facturen zijn betaald en welke rentevergoeding is bijgeschreven.
Verder staat er elke maand een brief met een overzicht van het bouwdepot in MijnObvion klaar bij ‘Documenten’.
Extra aflossen
Onze actuele reactietermijnen vind je in dit overzicht. Onze reactie is in de vorm van een brief waarin ook de vervolgstappen staan. Wacht deze eerst even af voordat je het extra aflosbedrag aan ons overmaakt.
Vervolgcommunicatie
Daarna krijg je nog twee keer bericht van ons:
- Om te melden dat de aflossing is ontvangen (maximaal twee weken na verwerking door ons)
- Om de nieuwe maandtermijn en de nieuwe resterende hypotheekschuld door te geven. Deze aanpassing voeren we een maand na ontvangst en verwerking van het extra aflosbedrag door. Eventueel teveel betaalde rente verrekenen wij met de schuldrest van je hypotheek.